אטרקציות לחורף בצפון

אין כמו לטייל בחורף, מזג האוויר הנעים, הנוף המשתנה והפריחה שמתחילה לצוץ בכל מקום הופכים את הטיול לחוויה מרגשת. במיוחד מומלץ טיול חורף בצפון בו ניתן להנות מההרים והגבעות שנצבעים בירוק ושובים את הלב של כל מי שמביט בנוף. 
באתר נהריים בגשר הנמצא בעמק בין בית שאן לכנרת החוויה היא מיוחדת אפילו יותר. האזור אשר היה צהוב וצחיח עד לא מזמן הופך את פניו ומספק אטרקציה מושלמת לחורף בצפון. גם מזג האוויר הגשום המאיים על טיולים בחורף לא יכול להרוס את חווית הביקור אצלנו, באתר תהנו מסיור מודרך בין מייציגים סגורים ותצפיות מוגנות מהגשם, אטרקציה מושלמת בחורף.

 

בסיור שלנו נתמקד בסיפורו של פנחס רוטנברג, בעזרת מיצג אור קולי מרשים ודגם של תחנת הכוח נהריים בחלל סגור וממוזג, נלמד כיצד יצרה התחנה חשמל בכוחם של המים בלבד ואיזה השפעה מדהימה היתה לה על החיים בארץ ישראל של שנות השלושים.
 
 
בתוך הבונקר התת קרקעי, המקלט ששימש את חברי גשר בזמן מלחמת העצמאות, נחווה בעזרת תצוגה חדשה כיצד חיו כאן בזמן הקרבות ועם איזה אתגרים היה עליהם להתמודד. בהמשך, בחדר האוכל המקורי של הקיבוץ, נצפה בסרט מרגש על חברי הקיבוץ והתפקיד שהיה להם במלחמת העצמאות בלחימה כנגד הצבא העיראקי.  
אתר נהריים בגשר
ימי כיף וגיבוש לעובדים בנהריים בגשר
בונקר הלוחמים
בסיור נחצה את גדר המערכת אל השטח הפראי של נהר  הירדן, בתקופה זאת הנוף של הגבעות המקיפות את הנהר הוא ירוק ומיוחד במינו ומעניק לסיור אווירה חגיגית. מעבר לגדר נפגוש את הגשרים העתיקים, כל אחד והסיפור מיוחד שלו, וחאן ממלוכי בן 700 שנה שהם חלק בלתי נפרד מהנוף המיוחד. 
תצפית על נהר נהר הירדן
אין כמו להתפנק עם משקה חם ומאפה טוב במזג אוויר קריר, אז איזה מזל שהגעתם אלינו. במתחם האתר פועל בית קפה ומאפייה בשם "אגדת לחם" אשר מעניק חוויה לכל החושים. הנוף הנשקף מהמרפסת והאוכל הטרי והמשובח, עם ריחות המאפים החמים מבטיח ביקור בלתי נשכח. המאפיה פתוחה בימים ג'-ו' מ8:00 ועד 16:00. 
לפרטים נוספים על אגדת לחם לחצו כאן

ללא ספק ביקור בנהריים בגשר הוא אטרקציה מושלמת לחורף בצפון, בכל מזג אוויר אנחנו יוצאים לסיורים ומפעילים את המייצגים המוגנים מהגשם. לפרטים נוספים על הסיור

בנוסף לביקור בנהריים בגשר, תמצאו באזור שלנו עוד שלל אטרקציות חורף בצפון:
גן לאומי חמת טבריה, הממוקם בכניסה לעיר הוא אחת מהפנינות החבויות של האזור. באתר בריכות מים חמים הנובעים ממעינות טבעיים הנמצאות באוויר הפתוח מול הנוף המקסים של הכנרת. בתוך הגן הלאומי נמצאים גם שרידי הישוב העתיק וכן ממצא מרגש של בית כנסת עם רצפת פסיפס מדהימה שהשתמרה בתוכו. בילוי חורפי מומלץ לכל המשפחה. 
אם קצת גשום בחוץ הפתרון הכי טוב הוא לעשות מסלול טיול רכוב עד שיעבור הגשם ותצא השמש. בדיוק בשביל מקרים כאלה המסלול המושלם הוא דרך יער שוויץ. הדרך המתפתלת במורדות של רכס פוריה מעניקה שלל נקודות תצפית מיוחדות לכיוון הכנרת והגולן הירוק ומספקת אטרקציה לחורף בלי להתאמץ ולרדת מהרכב. בדרך לכיוון טבריה או ממנה חזרה זוהי דרך שחובה לעבור בה.