טיול מעגלי בצפון – "נהריים בגשר" (גשר הישנה)

זה לא סוד שהצפון הוא אחד המקומות הכי קסומים בארץ, פשוט אי אפשר להישאר אדיש לכל הירוק שמסביב ולטבע עוצר הנשימה, אך יש פינה יפיפייה שכנראה עוד לא יצא לכם לבקר בה ומאחוריה גם היסטוריה ארוכת שנים בעלת חשיבות. אנחנו מזמינים אתכם לטיול מעגלי בצפון המתאים לכל הגילאים. 

סיפורם של חלוצי גשר הישנה ו"הזקן מנהריים" (פנחס רוטברג) הוא סיפור על גיבורים שהנחישות שלהם הייתה חזקה מול כל מכשול. זהו סיפור על קיבוץ שעמד בפני סכנת פלישה של צבאות ירדן ועיראק, אך הצליח להדוף אותם לאחר קרב הירואי. אנחנו מזמינים אתכם לשמוע על הקרבות הקשים ועל הדרך בה הצליחו להגשים את חלומם וכל זאת תוך כדי טיול מעגלי בצפון, באתר "נהריים בגשר". מדובר באזור חבוי מהעין שאסור לפספס אותו בשום אופן. כבר בדרך אל האזור, כשאתם נוסעים בין השדות על הכביש המתפתל תוכלו להבחין איך האווירה משתנה ומצב הרוח עולה. אנחנו ממליצים לכם להתבונן היטב במטעי התמרים והרי הגלעד כי יופי כזה לא רואים בכל יום.

חווייה היסטורית מעשירה

טיול מעגלי בצפון הוא חוויה מעשירה, שנוגעת לעבר, להווה ולעתיד, וכמותה בוודאות עוד לא חוויתם. במהלך הטיול תראו את הגשרים המפורסמים, את קרונות רכבת העמק והרשימה עוד ארוכה. אגב, אם תהיתם מדוע סיור זה נקרא "מעגלי", הסיבה לכך פשוטה – בכל נקודה שבה מתחילים את הסיור, אפשר להמשיך אותה באופן מעגלי, כך שלא תפספסו דבר.

את הסיור, בדרך כלל, נתחיל בתצפית עם נוף משגע לעבר המדינה השכנה – ירדן (ניתן ממש לראות את הגבול וגם את החיילים היוצאים למרפסת מגדל השמירה) ולשלושת הגשרים – הרומי, העות'מאני והמנדטורי. התחנה הבאה שלנו תהיה דגם מפעל החשמל ההידרואלקטרי (שהוא בעצם הסטארט-אפ הישראלי הראשון) שנבנה בשיתוף  חברת החשמל, ממש בסמוך למפגש הנהרות הירדן והירמוך. מדובר בפרויקט חלוצי, כאשר תוך חמש שנים תחנה זו החלה לייצר חשמל.

לאחר מכן נגיע לתחנה היסטורית – הבונקר ממנו ניהלו את קרבות מלחמת השחרור במקום עד סוף חודש מאי של אותה שנה. התחנה שלאחר מכן היא המבנה המקורי היחיד ששרד את ההפגזות באותה המלחמה והוא חדר האוכל. אם אתם מתעניינים ורוצים לראות כיצד גדלו הילדים בקיבוץ זה בעבר ולשמוע עליהם סיפורים, תוכלו לבקר בתערוכה בבית הילדים, עליה אנחנו ממליצים כמובן, בעיקר לצעירים שבינינו שלא מכירים כיצד זה לחיות בקיבוץ משותף. בנוסף, אנו מציעים ומאפשרים לקבוצות עובדים או לכיתות בית ספר, לערוך ישיבות או להזמין ארוחת בוקר או צהריים במתחם בית הילדים. ולסיום, נחצה את גדר המערכת (באישור הצבא כמובן), נעבור על פני שלושת הגשרים העתיקים שהזכרנו, כאשר בעבר שניים מהם שימשו עבור שיירות מסחר,  הולכי רגל וכלי רכב  ואחד עבור הרכבת שהייתה פעילה דאז. (איזה גשר שימש למה? נגלה לכם בסיור ובינתיים נסו לנחש). לאחר שנעבור על פני הגשרים, נגיע לתצפית אסתר ארדיטי ונבקר גם בחאן הממלוכי העתיק. 

חשוב לציין כי הסיור מונגש לבעלי מוגבלויות והצוות האדיב שלנו תמיד זמין עבורכם בכל שאלה.

טיול מעגלי בצפון

צרו עמנו קשר, אנחנו "נהריים בגשר" פה עבורכם.

מעוניינים בפרטים נוספים?

חדשות ועדכונים