טיולים לשבת בצפון - זה נהריים בגשר

מחפשים מה לעשות בשבת הקרובה בצפון? יש לנו את הפתרון בשבילכם.

חווית נהריים בגשר הנמצאת בעמק המעיינות מהווה אתר מפתח ליום טיול של שבת בצפון. המיקום האסטרטגי, בדיוק על הדרך מעמק המעיינות אל הכנרת, מאפשר לשלב מספר פעילויות ואטרקציות באותו היום מבלי לוותר על חוויה בטבע, נוף, מורשת והיסטוריה. לא צריך יותר לתהות לאן נטייל בשבת.
אנחנו מזמינים אתכם ליהנות אצלנו מסיור מודרך המשלב מייצג אור קלי מדהים על סיפורו של פנחס רוטנברג ותחנת הכוח נהריים, סרט בחדר האוכל המקורי של קיבוץ גשר שבו נצפה בסיפור המרגש על הקמת הקיבוץ והשתתפות חבריו בקרב ההגנה במלחמת העצמאות.
בואו ליצור את יום הטיול המתאים לכם.
אזור עמק המעיינות ועמק הירדן עשיר במסלולי טיול בטבע, פעילויות למשפחות ותצפיות שובות לב, מצאנו לכם כמה מהאופציות המושלמות לשילוב עם ביקור באתר שלנו. אם אתם מחפשים רעיונות לטיולים לשבת הקרובה, הגעתם למקום הנכון. 
אספנו בשבילכם את ההמלצות הכי חמות לשילוב עם סיור באתר ליום טיול מושלם באזור 
תצפיות ואתרים
  • כוכב הירדן– אתר רשות הטבע והגנים עם מבצר צלבני מדהים ביופו על רקע הנוף המהמם של עמק הירדן, ניתן להיכנס לאתר ולהנות מהבצר והנוף או לחנות בחניון בחוץ ולהסתובב רגלית בינו לבין חוות שושנה. נקודת חובה לטיולים לשבת בצפון.
  • מצפור לוי אשכול– מעל המושבה מנחמיה, יוצאים מהשער האחורי של המושבה אל כביש נוף המטפס על המורדות של רמת סירין. כביש משובש, עביר לרכב פרטי, נסיעה יפה עד לחניה של המצפה ממנו נשקף הנוף המיוחד של עמק הירדן, הרי הגולן והגלעד והכנרת. מהמצפה אפשר להמשיך למסלולי טיול רגליים קצרים בין חורשות האורנים של יער מנחמיה. בוויז: מצפור לוי אשכול.
  •  דרך נוף יער שוויץ– מסלול נסיעה לרכב בין טבריה לאכסניית אנ"א פוריה, נוף משגע של הכנרת בין נקודות תצפית וחורשות אורנים עם פינות פיקניק. 
  • בית הכנסת בבית אלפא– אתר רשות הטבע והגנים ובו בית כנסת עתיק עם רצפת פסיפס מדהימה המספרת סיפור מרתק על הקהילה היהודית שחיה בעמק בתקופה הביזנטית. חוויה מיוחדת ומרגשת.
  • מצפה הוד– מעל עמק הירדן, בצומת אלומות נמצטת פינה קטנה מלאה היסטוריה ויופי. מצפה הוד המשקיף על ההתישבות של עמק הירדן ולידו פארק קטן עם פינות ישיבה להנצחת ביתניה עילית, קיבוץ השומר הצעיר הראשון בארץ שקם בארץ בדיוק במקום זה. 
מסלולי הליכה
  • מעין צמד לעין אבוקה– מסלול טיול מעגלי מעין צמד לעין אבוקה, בין השדות של כפר רופין , מעוז חיים ונווה איתן מסתתר נחל מדהים ביופו בשם נחל אבוקה. מהנביעה שבעין צמד, ועד עין אבוקה ובחזרה מדובר במזלול היקפי לאורך הנחל של כ-5 ק"מ שבחלקו ניתן להיכנס אל המים ולהתרחץ בהם. בוויז: עין צמד.
  • מנווה אור לנהריים בגשר– מסלול הליכה לאורך שביל עמק המעיינות באורך של כ 5 ק"מ. מהכניסה לנווה אור הולכים על סימון השבילים הכתום, מעל לבריכות הדגים ודרך המשטרה הבריטית שליד גשר הישנה, מסלול יפה ונעים שניתן לחזות במהלכו בפריחה ובנדידת הציפורים עונה. המסלול אינו מעגלי ודורש שני רכבים.
  • מנהריים לנהריים– מסלול הליכה של כ 5 ק"מ מאתר הסכרים באשדות יעקב לחווית נהריים בגשר הישנה. במהלך המסלול ניתן לראות את מערכת הסכרים אשר בנה פנחס רוטנברג מעבר לגדר המערכת ואף לחזות במפעל החשמל האדיר נהריים מהתצפיות שעל השביל. בסוף המסלול תגיעו אל האתר שלנו בו תקבלו הדרכה מלאה על מפעלו של רוטנברג וחוויה מיוחדת של מצייג אור קולי עם דגם התחנה עצמה. המסלול אינו מעגלי ודורש שני רכבים.
  • מצפה לשלום– ליד כפר חרוב שבדרום רמת הגולן נמצאת מרפסת תצפית מהיפות ביותר בצידה המזרחי של הכנרת. מהתצפית ניתן ללכת במסלול היקפי של כק"מ לאורך סימון השבילים הכחול כשהנוף המשגע של הכנרת ניבט מכל עבר עד אשר מגיעים למעין מדהים ומרענן על הדרך. ניתן גם להגיע למעין בהליכה קצרה יותר של כ500 מ'. בוויז: מצפה לשלום.
  • עין עקוב ומצפה כנרת מנדל– בחלקה הדרומי ביותר של רמת הגולן, קצהו הדרומי של שביל הגולן מוביל למעיין נחמד ותצפית מיוחדת במינה. מסלול הליכה מעגלי של כ2 ק"מ. חניה בנקודת ההתחלה של שביל הגולן. 

מעוניינים בפרטים נוספים?
נשמח לתת לכם מענה בהקדם

חדשות ועדכונים

בין אם אתם מחפשים טיולים לשבת הקרובה בצפון או לכל יום אחר בשבוע, מוזמנים להגיע אלינו ולהנות משלל של תוכן, חוויה וטבע באזור שכולו קסם.